Kilka faktów, które rozjaśnią kwestię ładowania pojazdów elektrycznych

Kilka faktów, które rozjaśnią kwestię ładowania pojazdów elektrycznych
27.11.2021 21:00
Oto ciąg dalszy FAQ na temat ładowania aut elektrycznych…. Pierwszą część możecie znaleźć TUTAJ
6. Dlaczego często lepiej naładować samochód na końcu podróży niż na początku?
Akumulatory mają to do siebie, że najlepiej działają jak są ciepłe. Zimne nie są w stanie przyjąć tak dużo energii, jak te, które są rozgrzane na przykład po trasie. Jeśli na początku podróży uruchomisz ładowarkę akumulator może nie być wystarczająco rozgrzany, aby przyjąć pełną moc, w wyniku czego naładowanie zajmie więcej czasu. Aby zapewnić optymalną szybkość ładowania lepiej naładować się pod koniec podróży, kiedy akumulator będzie rozgrzany. To na pewno pozwoli zaoszczędzić trochę czasu.
7. Dlaczego nie musisz (i nie powinieneś) ładować samochodu do pełna po każdej jeździe?
Jeśli dotarłeś do tego punktu czytając pozostałe wiesz już, że akumulatory w samochodach elektrycznych nie lubią być pełne (za wyjątkiem ogniw LFP tj. żelazowo-fosforanowych). Jeśli codzienna jazda np. do pracy zużywa 25% energii, to zdecydowanie lepiej dla baterii będzie, jeśli naładujemy auto co 3 dzień, zastępując tym 24 godzinne cykle ładowania. Pamiętaj, że optymalny przedział użytkowania baterii dla większości ogniw to przedział między 20 a 80%.
8. Dlaczego nigdy nie należy zostawiać baterii z bardzo niskim poziomem naładowania?
Mieliście kiedyś sytuację, kiedy wasz smartfon odmówił posłuszeństwa dlatego, że spędziliście zbyt dużo czasu na mrozie? Z powodu zbyt niskiej temperatury (jak i zbyt wysokiej) reakcje chemiczne w akumulatorze litowo-jonowym znacznie spowalniają, przez co może dojść do uszkodzenia chemii w ogniwach baterii. Na szczęście samochody posiadają system zarządzania akumulatorem, który możliwie dostosuje temperaturę, kiedy uzna, że może dojść do uszkodzenia. Aby systemy te mogły sprawnie działać nie należy zostawiać samochodu z prawie rozładowaną baterią. Podobnie jest też z pozostawieniem auta z naładowaną do pełna baterią na długi czas.
9. Dlaczego warto mądrze wybierać miejsce parkingowe w czasie upałów?
Pamiętacie czasy, kiedy winylowe siedzenia powodowały oparzenia nóg po kilku godzinach na słońcu? Cóż, to samo nasiąkanie ciepłem może potencjalnie spowodować uszkodzenie akumulatora, zwłaszcza kiedy wcześniej dużo jeździliśmy. Na szczęście systemy zarządzanie akumulatorami przepuszczają płyn chłodzący, aby utrzymać prawidłową temperaturę (w autach z aktywnym chłodzeniem baterii). W takim przypadku może się okazać, że po zostawieniu samochodu przez kilka godzin na słońcu możemy zgubić trochę zasięgu. Wszystko dlatego, że samochód będzie musiał schłodzić akumulator.
Autor: Ala

Warto przeczytać

Audi rozpoczęło budowę silników EV dla nowej platformy PPE i ujawniło datę premiery wyczekiwanych modeli: Audi Q6 e-tron i Porsche Macan!

Audi rozpoczęło budowę silników EV dla nowej platformy PPE i ujawniło datę premiery wyczekiwanych modeli: Audi Q6 e-tron i Porsche Macan!

Audi rozpoczęło produkcję silników elektrycznych do platformy pojazdów EV - Premium Platform Electric (PPE), opracowywanej wspólnie z Porsche. Premiera platformy PPE była kilkakrotnie opóźniana, co spowodowało odsunięcie w czasie produkcji długo wyczekiwanych pojazdów elektrycznych, w tym elektrycznego Porsche Macan i Audi Q6 e-tron. Marki premium koncernu Volkswagena, Audi i Porsche, ogłosiły w 2018 roku, że będą współpracować przy budowie platformy PPE. Zobacz więcej >>
Chrysler potwierdza wprowadzenie na rynek pierwszego w pełni elektrycznego modelu!

Chrysler potwierdza wprowadzenie na rynek pierwszego w pełni elektrycznego modelu!

Chrysler ogłosił, że wkracza w nową erę, przygotowując się do wprowadzenia swojego pierwszego całkowicie elektrycznego modelu - crossovera, który ma trafić na rynek w 2025 roku. Oficjalne potwierdzenie przyszło dzisiaj od Dyrektor Generalnej Chryslera, Christine Fuell. Główny projektant Chryslera, Ralph Gilles, zasugerował wcześniej, że pierwszy pojazd elektryczny Chryslera poprowadzi markę w nowym kierunkuGilles, pełniący również funkcję głównego projektanta kilku innych marek Stellantis, wyraził ogromne zainteresowanie tym konkretnym modelem. Zobacz więcej >>
Ładowanie Samochodów w Ruchu w Detroit: Czy To Naprawdę Ma Sens?

Ładowanie Samochodów w Ruchu w Detroit: Czy To Naprawdę Ma Sens?

W ostatnich dniach świat motoryzacyjny obiegła informacja o inauguracji pierwszej ulicy w Stanach Zjednoczonych, zdolnej do ładowania samochodów elektrycznych w ruchu. Wspólny projekt firmy Electreon, miasta Detroit i Forda, mający na celu przetestowanie ładowania indukcyjnego podczas jazdy, jednak zdaniem wielu obserwatorów, eksperyment ten podważa sensowność takiego rozwiązania. Zobacz więcej >>
Volvo EM90 kontra Maxus Mifa 9: Wybór elektrycznego vana z Chin

Volvo EM90 kontra Maxus Mifa 9: Wybór elektrycznego vana z Chin

W ostatnich dniach Volvo zaprezentowało swój najnowszy model, Volvo EM90, skierowany przede wszystkim na rynek chiński. Producent zaznaczył, że vany cieszą się dużą popularnością w Azji, co sprawia, że będzie pierwszym miejscem, gdzie pojazd ten trafi do sprzedaży. Zobacz więcej >>
Jakie masz baterie w Tesli? Rozkodowujemy VIN!

Jakie masz baterie w Tesli? Rozkodowujemy VIN!

Tesla charakteryzuje się dużą różnorodnością w temacie baterii. Kupując Model 3 możesz wejść w posiadanie auta z bateriami LFP (litowo-fosforanowo-żelazowe) albo NCM/NCA (litowo-niklowo-kobaltowo-manganowe / litowo-niklowo-kobaltowo-aluminiowe). Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
BMW prawdopodobnie wstrzyma produkcję modelu i3

BMW prawdopodobnie wstrzyma produkcję modelu i3

BMW i3 niedługo przejdzie do historii. Przerwa w produkcji nastąpi pod koniec czerwca, poinformowała rzeczniczka firmy. i3 był jednym z najważniejszych pojazdów BMW, zwłaszcza że został wypuszczony na samym początku elektryfikacji pojazdów. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2023 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane